معاون امور اقتصادی استانداری ایلام با اشاره به لزوم تکمیل زنجیره تولید محصولات پتروشیمی در این استان، گفت: پتروشیمی ارغوان گستر ایلام ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
شهریار عباسی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از از شرکت پتروشیمی ارغوان گستر ایلام، صنعت پتروشیمی را پیشران توسعه استان برشمرد و بر ضرورت تکمیل زنجیره ارزش در محصولات پتروشیمی تاکید کرد.
وی با تاکید بر حمایت های لازم از فرایند توسعه طرح ها و در مدار تولید قرار دادن آنها، گفت: در تلاشیم تا چرخه پتروشیمی تکمیل و با توجه به موقعیت استان در دسترسی به بازارهای جهانی، محصولات خروجی را علاوه بر توسعه صنایع پایین دستی، در بازار رقابتی عراق دخیل نماییم.
معاون اقتصادی استاندار ابلام بیان کرد: با راه اندازی این شرکت خوراک اصلی پارک پلی پرو پیلن تامین می شود، که می تواند منجر به توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی و رشد اقتصادی و نیز تکمیل زنجیره ارزش در استان شود.
وی با اشاره به تعامل و هماهنگی خوب مدیران صنعتی و اجرایی در استان و تأکیدات استاندار در راستای حمایت از تولید، ابراز داشت: همکاری و همراهی بانک‌ها در حمایت از تولید و تامین تسهیلات مورد نیاز مالی پروژه ضرورت دارد.
عباسی انتقال حساب های این شرکت به استان و تقویت گردش مالی در راستای توسعه صنایع نفت وگاز و پتروشیمی و همچنین همراهی در مسئولیت های اجتماعی را فی النفسه ارزشمند دانست و گفت: این مهم می تواند خیلی از مشکلات احتمالی را حل و پلی به توسعه استان ایجاد نماید، باید تلاش شود تا نیروی انسانی این پروژه در پروژه های جدید التاسیس بکار گیری شوند.
معاون اقتصادی استاندار ابلام گفت: این پروژه که از سال ۱۳۹۵ کلنگ زنی شده ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در یکسال اخیر با عوض شدن هیئت مدیره جدید و تزریق اعتبار روند روبه رشدی را آغاز کرده است.
وی تصریح کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال به بهره برداری برسد و بیش از ۵۰۰ نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد کند.

برچسب ها :ناموجود