سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام، با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 8020 حواله الکترونیکی با بیش از 3 هزار و 150 تن انواع کود شیمیایی از طریق سامانه کنترل و پایش مواد کودی توسط مراکزجهاد کشاورزی شهرستانها صادر شده است.

سیامک بیگی افزود: از این تعداد حواله الکترونیکی تاکنون حدود 7490 عدد حواله معادل 2970 تن انواع کود شیمیایی توسط کارگزاران میان کشاورزان توزیع شده است.

بیگی، با بیان اینکه این استان سالانه نیازمند 55 هزارتن کود کشاورزی برای مصرف در اراضی زراعی و باغی است، گفت: امسال 58 هزار تن کود برای این منظور تأمین و توزیع خواهد شد.

وی اظهار کرد: برای تأمین کود مورد نیاز کشت بهاره استان روزانه حدود 50 تن بصورت میانگین از ابتدای سال کودهای یارانه‌ای به مقصد شهرستانها حمل و تحویل شبکه توزیع کارگزاری می‌ شود.

بیگی، با اشاره به اینکه این کودها ازمبادی، پتروشیمی‌ها و محل ذخیره انباری، به کارگزاران شرکت در شهرستانهای 12 گانه استان تحویل می ‌شود، گفت: براساس تصمیم وزارت جهاد کشاورزی، به تمامی محصولات کشاورزی مطابق با الگوی کشت استان کودهای یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه تخصیص می‌یابد.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام، با اشاره به اینکه محصولات معرفی شده به عنوان الگوی کشت در استان مشمول دریافت کود یارانه ای هستند، افزود: به محصولات اساسی گندم، جو, کلزا و انگور, زیتون و بادام و گردو نیز کود یارانه ای در سال تخصیص می‌یابد.

وی، با تأکید بر این که کود شیمیایی تنها به اشخاصی تعلق می‌گیرد که کشاورز باشند، از بهره برداران و مسئولان پهنه‌های تولیدی خواست نسبت به ثبت دقیق اطلاعات زراعی اقدام کنند.

بیگی، با بیان اینکه کشاورزان برای ثبت و یا ویرایش سطح زیرکشت خود باید به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند، گفت: این اقدام به منظورحذف واسطه‌ها و جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو است و تلاش می ‌شود کود مورد نیاز کشاورزان به موقع توزیع و در دسترس آنها قرار گیرد.

برچسب ها :ناموجود