مجید ولی‌زاده اظهار کرد: فنی و حرفه استان ایلام برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اقدام به برگزاری طرح مدرسه مهارت در استان کرده است.
وی بیان کرد: کلاس های مهارت آموزی از اول تیرماه در استان آغاز و تا پایان شهریورماه به مدت سه سال در استان برگزاری می شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام با اشاره به اینکه این طرح برای رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال و ۱۵ تا ۱۸ سال به صورت کاملا رایگان است، گفت: مهمترین هدف از اجرای این طرح غنی سازی اوقات فراغت و زمینه سازی برای اشتغال جوانان است.
ولی زاده افزود: این کلاس ها برای رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال باعث خلاقیت و آینده نگری برای ایده شغل در آنها می شود، علاوه بر این در پایان دوره های آموزشی به این افراد گواهی شرکت در دوره فنی و حرفه ای به آنها نیز اعطا خواهد شد.
وی عنوان کرد: برای دانش آموزان ۱۵ تا ۱۸ سال نیز در پایان دوره آموزشی از آنها آزمون گرفته و در صورت قبولی کارت مهارت به آنها اعطا می شود که می توانند برای اشتغال از آن استفاده کنند.
پیش بینی می‌شود در ۱۴ مرکز فنی و حرفه‌ای استان یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز در طرح مدرسه تابستانه مهارت فنی و حرفه ای را فرا گیرند.

برچسب ها :ناموجود