محمد زارع روز یکشنبه در جلسه ستادی جهش تولید در دیمزارهای استان، اظهار کرد: با لطف خداوند متعال، نزولات جوی مناسب، تلاش مجموعه‌ همکاران در بخش جهش تولید و همکاری بسیار خوب سازمان جهاد کشاورزی، طی سال زراعی جاری بیش از ۱۴۰ هزار تن محصولات کشاورزی مختلف از سطح زیر کشت دیمزارهای استان برداشت شده است.
وی افزود: مجموع تعهد طرح جهش تولید در دیمزارهای استان طی سال زارعی ۱۴۰۲ _ ۱۴۰۱ حدود ۱۰۵ هزار تن بود که با توجه به بارش رحمت الهی و تلاش مجموعه همکاران، میزان تولید از سطح دیمزارهای استان به ۱۴۰ هزار تن رسید.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام با اشاره به اینکه سال زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ حدود ۸۰ هزار سطح زیر کشت دیمزارها در استان بوده و در سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ به ۱۰۰ هزار هکتار افزایش پیدا می‌کند، تاکید کرد: بیش از ۱۲ هزار کشاورز در ۱۲ شهرستان و ۵۰۰ روستا در اجرای طرح جهش تولید فعال بوده‌اند.
زارع تحویل کودهای بذرمال، کودهای اسید آمینه و NPK، تسهیلات قرض‌الحسنه خرید ماشین‌های کشاورزی، کمک هزینه بیمه محصولات، آموزش کشاورزان، بکارگیری ۱۵۰ نفر کارشناس و مدیر از جمله حمایت‌های ستاد اجرایی از کشاورزان عنوان و اضافه کرد: اعتبار در نظر گرفته شده در سال زراعی جاری توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در این راستا، بیش از ۲۳ میلیارد تومان بوده است.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام یادآور شد: سال زارعی آینده با توجه به افزایش سطح زیر کشت و حمایت بیشتر از کشاورزان دیمکار استان، این رقم نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
وی نقطه قوت اجرای این طرح را همکاری و هم‌افزایی مجموعه‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و جهاد کشاورزی با کشاورزان و نظارت دقیق دانست و تصریح کرد: نظارت دقیق و هدایتگری‌ها موجب جلوگیری از هرگونه انحراف و تحقق واقعی طرح‌ها می‌شود که این مقوله مهم سرلوحه کار ما در اجرای این طرح قرار داد.
۳۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان ایلام وجود دارد که بیش از ۲۰۰ هزار هکتار آن دیم است.

برچسب ها :ناموجود