حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام امروز در نشست ستاد اربعین استان ایلام که در سالن جلسات شهید رجایی برگزار شد، گفت: امروز توفیقی شد تا در مرکز استان، آخرین جلسه ستاد اربعین در مرکز استان در سال ۱۴۰۲ با حضور اعضای دلسوز و زحمت‌کش این ستاد برگزار شود که در یکسال گذشته به‌صورت متوالی در استان برای توسعه‌ی زیرساخت‌ها و نیز خلأهایی که برای یک سفر ایمن، ارزان و بانشاط می‌بایست برای زائران فراهم شود، تلاش و مجاهدت کردند.

وی با بیان اینکه ایلام گرانیگاه اربعین است، اظهار کرد: براساس آمار منتشره بیش از ۶۶ درصد از زائران، استان ایلام و مرز مهران را برای تردد خود انتخاب کردند؛ در همین رابطه و به برکت عنایت معصومین در کشور عراق و دلدادگی مردم استان بعنوان پایتخت خادمان سیدالشهداء (ع) و نیز مواکب و اعضای ستاد اربعین، زیرساخت‌ها یکی پس از دیگری یا تکمیل، یا ایجاد و یا توسعه پیدا کرده و امروز فصل برداشت خدماتی است که در طول کمتر از یکسال به وسیله شما و با مساعی مردم، ائمه محترم جمعه و در رأس آن نماینده محترم ولی فقیه در استان به خوبی اجرایی و قابلیت بهره‌برداری برای زوار فراهم کرده است.

بهرام‌نیا افزود: امروز جلسه پایانی ستاد اربعین استان در مرکز استان در سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و بعد از پایان این جلسه، همه اعضاء بصورت دسته جمعی و پس از برگزاری نماز جمعه با تمام ساز و کار در اختیار برای ارائه خدمات به زوار، رزمایش بزرگ اربعین با رمز «لبیک یا حسین» در استان آغاز می‌شود.

استاندار ایلام ادامه داد: امروز روز آغاز حضور میدانی اعضا در میدان اربعین است، اربعین یک همایش عظیم مردمی است و اساس کار آن امر فرهنگی و عمل مردمی است و در همین رابطه برای اجرایی کردن اهداف فرهنگی و عملی اربعین، امروز اعضای ستاد اربعین کار میدانی خود را با شرکت در خطبه‌های نمازجمعه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و با شعار لبیک یا حسین (ع) آغاز می‌کنند.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام بیان کرد: ایلام یک استان اربعینی است و باید از فرصت عظیم اربعین و حجم خدمات مردمی و زیرساخت‌های به بهترین نحو و درخور نام ایلام به عنوان پایتخت خادمان سیدالشهداء استفاده حداکثری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اربعین یک همایش عظیم مردمی است که در مقیاس جهانی بی‌بدیل است، اربعین متعلق به آحاد مردم و مذاهب مختلف است و یک موقعیت بی بدیل در مقیاس جهانی است.

دکتر بهرام‌نیا اظهار کرد: اعضای ستاد اربعین و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با همه ظرفیت و بهتر از گذشته پای کار بوده و هستند، نیاز امروز زوار، معنویت افزایی و کارهای فرهنگی است، معرفت‌افزایی و تبلیغات محیطی باید مورد توجه قرار گیرد و ایلام باید به یک استان اربعینی و حسینی تبدیل شود؛ کار فرهنگی منحصر به زمان نیست و از امروز کار فرهنگی شروع و تا پایان اربعین ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در کنگره بزرگ اربعین صدا و سیما که در مقام مقایسه با سال گذشته خوب پای کار بودند، در این رابطه نقش آفرینی نمایند.

استاندار ایلام گفت: طی هفته گذشته همایش بزرگ موکب‌داران در سطح استان برگزار شد که این همایش بزرگ، به الگویی مناسب برای سایر استان‌های زائرپذیر تبدیل شد، در همین رابطه وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین از برپایی چنین همایشی ابراز خرسندی کردند، لذا از تلاش‌های رئیس ستاد عتبات عالیات استان و کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین و فرماندهان سپاه و فرمانداران و رسانه ها که خوب پای کار آمدند، قدردانی می‌کنم.

گزارش از: الهام جمالوندی

برچسب ها :ناموجود