علی نیکونهاد روز یکشنبه در پنجمین جلسه کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی ایلام به آمادگی کامل نیروهای بهداشتی برای خدمات رسانی مطلوب به زائران، اظهار کرد: روزانه بیش از ۱۹۰ نفر از پرسنل بهداشتی سراسر کشور که در مرز مهران مستقر می شوند.

وی افزود: این تعداد از کارکنان بخش بهداشت در کشور خدمات بهداشتی به زائران در مرز مهران ارائه خواهند کرد.

نیکونهاد بیان کرد: همچنین کلیه نیروهای بهداشتی شبکه‌های بهداشت و درمان ۱۲ شهرستان استان در حال آماده‌باش کامل هستند و در صورت نیاز به مرز مهران اعزام می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیز در خصوص تدارکات و پشتیبانی نیروها در ایام اربعین، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی دقیقی در صورت تدارکات و پشتیبانی صورت گرفته و نیروهای درمانی در ۲۲ واحد مسکونی مستقر خواهند شد و در این خصوص دغدغه‌ای نخواهیم داشت.

خلیل شوهانی افزود: قرارداد تهیه غذا برای نیروهای بهداشتی و درمانی مستقر در مرز بین‌المللی مهران با آشپزخانه خصوصی منعقد شده است که کارشناس‌های تغذیه و بهداشت به طور روزانه بر این فرآیند نظارت دارند که سلامت مواد غذایی مورد تأیید باشد.

رسول دشتی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این جلسه، خاطرنشان کرد: ۱۵۰ قلم دارو شامل داروهای قلب، گوارش، تنفس، چشم و… در داروخانه‌های مستقر در شهر مهران در صورت تأیید پزشک و داشتن نسخه الکترونیکی به مراجعین ارائه می شود که این داروخانه‌ها در مرکز فوریت‌های پزشکی مرز مهران و بیمارستان‌های صحرایی تعبیه شده‌اند و احتمالاً بر تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد.

۱۴۰ آمبولانس، ۱۴ اتولانس، ۱۸ موتورلانس و سه بالگرد هوایی در سطح استان در ۴۹ پایگاه مستقر خواهند شد و ۶۵۰ نیروی فوریت پزشکی کار خدمات رسانی را انجام خواهند داد.

برچسب ها :ناموجود