صیدنور علیمرادی روز سه شنبه در بازدید علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، از مرکز اورژانس مرز مهران اظهار کرد: تعداد کل تماس ها با اورژانس از ۲۸ مردادماه تا ششم شهریورماه چهار هزار و ۹۰۸ تماس از طرف زائران اربعین بوده است.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: طی این مدت یک هزار و ۸۸۹ مورد آمبولانس اعزام و هفت مورد نیز فراخوان بالگرد برای اعزام زائران مصدوم انجام شده است.
علیمرادی بیان کرد: همچنین طی هشت روز گذشته، ۲۴۷ مصدوم ترافیکی و ۵۳ هزار و ۱۰۳ مصدوم غیرترافیکی و بیمار از خدمات اورژانس استان استفاده کرده اند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: کل خدمات اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام طی این مدت ۵۳ هزار و ۴۲۰ خدمت به زائران اربعین بوده است.
علیمردای بیان کرد: یک هزار و ۷۵۰ مورد اعزام بیماران به مراکز درمانی انجام شده، همچنین ۵۱ هزار و ۶۰۷ مورد نیز در محل تحت درمان قرار گرفته اند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان ایلام از گرمازدگی ۱۰ هزار و ۱۶۷ نفر در استان طی این مدت خبر داد و ببان کرد: علاوه بر این ۱۹۵ بیمار به داخل استان و ۱۶ نفر به خارج از استان اعزام شده است.
علیمرادی تصریح کرد: ۱۱۵ بیمار و مصدوم نیز در خارج از کشور، از طریق مرز مهران توسط اورژانس تحویل گرفته شده است.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام خاطرنشان کرد: ۱۴۰ دستگاه آمبولانس، ۱۴ دستگاه اتوبوس آمبولاتس، سه فروند بالگرد و ۱۷ موتورآمبولانس و در ۸۶ پایگاه ثابت و سیار مشغول خدمت هستند.
پیش بینی می شود امسال بیش از ۶۰ درصد زوار اربعین حسینی از مرز مهران تردد کنند.

برچسب ها :ناموجود