وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه طرح‌های فرهنگی ایلام اختصاص یافته است.

محمدمهدی اسماعیلی عصر پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی ایلام از ثبت ملی ۲ واقعه در استان خبر داد و اظهار داشت: روز آزادسازی مهران به عنوان روز استان و سالروز شهدای چوار در تقویم ملی ثبت می‌شود.

وی در این نشست با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدای والامقام بویژه ۳ هزار شهید استان ایلام را گرامی داشت.

وزیر ارشاد اضافه کرد: اگر در حوزه اقتصادی رهبر معظم انقلاب دهه ۹۰ را به عنوان دهه‌ای که ضعف عملکرد دارد معرفی می‌کند، در حوزه فرهنگی وضعیت به مراتب بدتر و ضعیف‌تر بود.

وی گفت: تفکری در کشور تلاشش این بود که حکمرانی فرهنگی و اجرایی در حوزه حاکمیت تضعیف شود و برای آن برنامه داشت و برنامه اش هم روشن بود، در تفکراتی که وجود داشت اینها معتقد نیستند که مدیریت فرهنگی در جامعه باید از طرف دولت اداره شود و به همین دلیل شما شاهد اضمحلال مدیریت اجرایی و فرهنگی به تدریج بودید.

اسماعیلی تصریح کرد: در این دوسال در شرایطی که دشمن به دنبال آخرین طرح‌های خود برای ناامید کردن مردم از آینده کشور و پشیمان کردن از مسیری که پشت سر گذاشته بودند، بود در چنین شرایطی مردم اعتماد کردند و به آقای رئیسی رأی دادند و اداره کشور در اختیار تفکر انقلابی قرار گرفت.

وی گفت: آن چیزی که شما در مجمع عمومی سازمان ملل دیدید که رئیس جمهور انقلابی با یک بیان صریح، زیبا، محکم و بدون لکنت از آرمان‌های انقلاب اسلامی گفت، از منطق و حکمرانی نظام اسلامی صحبت کردند، غرب و فرهنگ غربی را به استیضاح کشیدند، از دغدغه‌ها در مورد خانواده سخن گفتند، از اجماع جهانی برای موضوع خانواده صحبت کردند، از مظلومیت قرآن گفتند و در جایی که دشمنان اسلام و قرآن به دنبال جسارت به قرآن بودند، قرآن را سر دست گرفتند، و به عنوان نماینده مردم رشید و فرهنگی ایران و مکتب امام این طور مقتدرانه هم دفاع می‌کنند و هم تبیین می‌کند و هم استعمار نوین را به چالش می‌کشد، دشمن از این تفکر دچار واهمه است.

وزیر ارشاد اضافه کرد: دو سال است که دولت انقلابی مدیریت کشور را بر عهده دارند، ما وقتی دولت را تحویل گرفتیم کشور با شرایط کرونایی و شرایط وخیم اقتصادی و با دولتی که همه آرزوها و آمال‌هایش را در توافق با آمریکا و غرب و برجام خلاصه کرده بود و با نقض عهدی که صورت گرفت فرمان اداره کشور تقریباً از دست خارج شده بود، مواجه بودیم.

وی با اشاره به اینکه در آغاز به کار دولت سیزدهم، با یک جنگ ترکیبی گسترده دشمن ما را دچار فتنه فرهنگی سال گذشته کرد، به دنبال تعطیلی کشور بودند، گفت: دشمن می‌خواست ما را این حرکت عدالت محورانه دولت سیزدهم منحرف کند، امروز جمهوری اسلامی با پشت سرگذاشتن التهاب گذشته در مسیر رشد و بالندگی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دیروز در جلسه دولت رشد اقتصاد کشور ۶.۲ درصد اعلام شد، این یعنی حرکت فزاینده تولید در کشور، در حال حرکت به سمت قله هستیم، همان چیزی که مقام معظم رهبری فرمودند.

وزیر ارشاد گفت: مسئله بودجه برای اولین بار در حوزه فرهنگ حل شد، با تصویب آئین‌نامه بند «ه» تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، یک درصد از کل اعتبارات شرکت‌های دولتی و بانک‌ها با نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در حوزه فرهنگ و هنر هزینه شود.

وی بیان کرد: برای شوراهای فرهنگی همه استان‌ها از ماه آینده بودجه مستقل اختصاص خواهد یافت، بودجه خوب و مناسب به استان‌ها تزریق می‌شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با تشریح ویژه برنامه‌های فرهنگی وزارتخانه در استان ایلام اضافه کرد: توسعه زیر ساخت‌های فرهنگی استان ایلام به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

اسماعیلی بیان کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه طرح‌های فرهنگی در شهرستان ایلام بویژه سینما اختصاص یافته است. تا پایان امسال همه ادارات فرهنگ و ارشاد در شهرستان‌ها تجهیز و راه‌اندازی می‌شود.

برچسب ها :ناموجود