یونس پناهی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، با بیان اینکه برخی ها نگرانند که نباید همه چیز را به مقاله وصل کرد، اظهار کرد: تولید علم معادل تولید مقاله نیست اما راه فناوری از این مسیر می گذرد.

وی تاکید کرد: مقاله زبان پویای گفت و گو بین علماست و دانشجویان، محققان و دانشمندان باید تولید مقاله را در راستای حل مشکلات جامعه را مدنظر قرار دهند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران در زمینه تولید مقاله رتبه ۱۵ دنیا را دارد اما این رتبه در حوزه فناوری ۶۰ است که نشان می دهد تولیدات علمی دانشمندان به تولید و توسعه فناوری منجر نمی شود.

پناهی اضافه کرد: یکی از مهمترین نیازها در کشور، مرجعیت علمی دانشگاه هاست و با وجود دانشگاه های بزرگ ما نباید مصرف کننده علم دیگران باشیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در این وزارتخانه برای همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ماموریت تعریف شده است و برای نخستین بار بودجه متناسب با نیاز و برنامه تخصیص داده شده است.

وی یادآور شد: همه روسا و معاونان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور باید کنکاش کرده و توانمندی های مناطق را شناسایی کنند تا در دانشگاه به مرجعیت علمی مورد نظر برسیم.

پناهی بیان کرد: به دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این خصوص ماموریت ویژه داده شده و باید مدیر جدید از این ظرفیت برای کشور و منطقه استفاده کند.

در این آیین با قدردانی از زحمات دکتر جاسم محمدی، دکتر هدایت حیدری زاده به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام منصوب شد.

برچسب ها :ناموجود