دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز چهارشنبه ۲۲ آذرماه در آیین تودیع و معارفه دادستان نظامی استان ایلام که با حضور معاون اول سازمان قضایی نیروهای مسلح، رییس کل دادگستری استان و مدیران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا، با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص خدمتگذاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «خدمتگذاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی و پذیرش مسئولیت در این نظام، یک نعمت و موهبت است که شکرگذاری این نعمت، انجام تکلیف و وظیفه به معنای واقعه کلمه است.

وی با بیان اینکه وفاق، همدلی و تعامل خوب و سازنده‌ای بین مدیران دستگاه‌های اجرایی و مجموعه دستگاه قضا برای خدمت به مردم در استان وجود دارد، افزود: انجام تکلیف و وظیفه به نحو احسن، شکرگذاری نعمت «مدیریت» است و مسئولیت یک امانت است که با قدردان آن باشیم.

استاندار ایلام بر استفاده از فرصت خدمتگذاری به نحوه شایسته تاکید و به فرمایشات امام علی (ع) در این خصوص اشاره کرد و گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند: «فرصت، چون ابر مى گذرد. پس، فرصت‌هاى كار خوب را غنيمت شمريد».

وی به همکاری خوب دستگاه قضا در راستای احیای واحد‌های راکد و فراهم شدن زمینه سرمایه‌گذاری در استان نیز اشاره و تاکید کرد: بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی با همکاری دستگاه قضا در استان احیا و ارتقا ظرفیت داشتند و دستگاه قضا با قاطعیت با سوداگری و ساخت و سازهای غیرمجاز مقابله کرده است که جای قدردانی دارد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد: استان ایلام از نظر رسیدگی به پرونده‌های قضایی رتبه ۲۱ کشور بود که طی دو سال اخیر از رتبه ۲۱ به رتبه ۸ کشور رسیده است که نشانگر کار جهادی دستگاه قضا در استان با مدیریت دکتر علیمحمدی رییس کل دادگستری استان، قضات و مجموعه دستگاه قضا است.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی ارکان حاکمیت، قوه قضاییه، قوه مجریه و قوه مقننه است که شرح وظایف هر کدام تعریف شده و هم‌افزایی و تعامل این قوا موجب رضایتمندی مردم شده است.

وی با اشاره به اهتمام همه مجموعه دستگاه قضا در اربعین، یادآور شد: ایام اربعین قضات در مرز مهران حضور داشتند و همه تلاش خود را بکار گرفتند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام به اهتمام همه‌جانبه اعضای شورای تامین استان، اعضای ستاد اربعین برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری باشکوه اربعین موجب شد لبخند رضایت بر سیمای مقام معظم رهبری نقش ببند و در دیدار با رییس جمهور، ایشان نیز از همه مردم استان و اعضای ستاد اربعین استان ایلام قدردانی کردند. همچنین در بازدید میدانی معاون اول رییس جمهور از مرز مهران در اربعین، دکتر مخبر اعلام کردند که حتی یک زائر در این مرز از نوع خدمات ارایه شده گلایه نکرد و همه زوار رضایت داشتند.

وی اضافه کرد: در اربعین امسال بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند و رشد ۱۱ درصدی تردد در این مرز در مقایسه با سال گذشته به ثبت رسید.

استاندار ایلام تاکید کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه قضا و دیگر مجموعه‌ها زمینه برگزاری انتخاباتی باشکوه با عنایت به چهار اصل تبیینی سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت از سوی مقام معظم رهبری را شاهد باشیم.

در پایان این مراسم از احمدعلی مرادی تقدیر و ایوب نوریان بعنوان دادستان نظامی استان ایلام معارفه شد.

برچسب ها :ناموجود