امین دوست محمدی عصر سه شنبه در جریان بازدید از پروژه تأمین آب شرب پایدار عشایر کولگ گفت: یک سوم ارزش افزوده غیرنفتی استان متعلق به جامعه عشایری بوده و این قشر نقش بسیار پررنگی در اقتصاد غیر نفتی استان ایفا می‌کنند.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های محصولات حوزه عشایری نقش بسزای آن در تنظیم بازار و مهار تورم است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام یادآور شد: نباید برای تبدیل جامعه عشایری به یک جامعه توسعه یافته صرفاً به بحث کمّی اعتبارات و رشد شاخص اقتصادی اکتفا کرد، بلکه باید با ایجاد همسویی در میان همه دستگاه‌های مرتبط زمینه ایجاد بستری مناسب برای توسعه اقتصاد دامپروری فراهم کرد تا با وجود یک میلیون و ۳۰۰ هزار رأس دام سبک موجود در استان و همراهی جامعه‌ای توانمند در حوزه عشایری، با تقویت نرخ مشارکت زمینه رونق اقتصادی در این بخش را فراهم کرد.

دوست محمدی عشایر را شناسنامه و رکن مهم تولید و اقتصاد استان ایلام دانست و تأکید کرد: برنامه ریزی ها باید بر مبنای سه فاکتور رشد، پیشرفت و توسعه اقتصادی توأم با کیفیت و افزایش راندمان کار باشد تا جامعه به پیشرفت اقتصادی دست یابد.

وی تصریح کرد: در طرح توسعه و همچنین آمایش سرزمین استان ایلام، اقتصاد دامپروری، در رتبه سوم قرار دارد که باید با برنامه‌ریزی منظم، طرح‌های احیاء چشمه‌های و ایجاد مخازن ذخیره آب عشایر و نزدیک رسانی آب در اولویت کار اداره کل امور عشایر قرار گیرد.

برچسب ها :ناموجود