دکتر بهرام‌نیا استاندار ایلام روز دوشنبه ۳۰ بهمن‌ماه در همایش دانشگاهیان استان ایلام برای ایران قوی اظهار داشت: دانشجویان امید آینده و منشا تحول در کشور هستند که این همایش و هم‌افزایی با حضور دانشجویان، کارکنان دانشگاه و اساتید موجب غنای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی این نشست می‌شود.

وی افزود: حکومت جمهوری اسلامی بسترساز ظهور منجی عالم بشریت امام‌زمان(عج) است که با قیام خود کره‌ی خاکی را سرشار از عدالت خواهد کرد.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: این نظام به قیام امام‌زمان(عج) متصل می‌شود و امامین انقلاب همواره تاکید کردند حفظ نظام از اوجب واجبات است.

دکتر بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: رهبر فقید انقلاب و رهبر معظم انقلاب بر انعکاس دستاوردها تاکید داشتند که و امروز رهبر معظم انقلاب در این راستا جهاد تبیین را عنوان کردند.

وی تصریح کرد: دانشگاهیان مرجع هستند و جامعه‌ی مخاطب دارند و دارای نفوذ کلام بالایی در جامعه هستند و می‌توانند زمینه‌ساز مشارکت بالای مردم در انتخابات پیش رو باشند.

وی در ادامه به موضوع مشارکت مردم در انتخابات نظام جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای غربی اشاره کرد و گفت: با وجود این‌که شرکت در انتخابات در نظام جمهوری اسلامی آزاد است اما همواره مردم ایران در انتخابات‌های ادوار، مشارکت بالایی داشتند. میزان مشارکت در انتخابات آزاد ایران همواره بیش از مشارکت در انتخابات اجباری کشورهای غربی است.

دکتر بهرام‌نیا یادآور شد: یکی از ارکان هر جامعه مدنی انتخابات است که در آن قدرت می‌چرخد و مانع از استبداد و انحصار‌طلبی می‌شود.

وی ادامه داد: اگر انتخاب نکنیم دیگران برای ما انتخاب می‌کنند و دیگر در تعیین سرنوشت خود موثر نخواهیم بود.

استاندار ایلام بیان داشت: سربازان پیاده نظام دشمن، درصدد کم‌رنگ کردن انتخابات هستند که با مشارکت بالا در انتخابات آخرین فتنه‌ی آنان خنثی و با شکست مواجه می‌شوند.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام تصریح کرد: جبهه‌ی استکبار همه‌ی تلاش خود را برای فاصله انداختن بین مردم و مسئولان به‌کار گرفته است و در مسیر ناتو فرهنگی و جنگ ادراکی در حال حرکت است.

وی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی امروز در همه‌ی عرصه‌ها در حال پیشرفت است و روز به روز بر اقتدار این کشور افزوده می‌شود.

دکتر بهرام‌نیا ادامه داد: در دوران قبل از انقلاب، عمده‌ی پزشکان خدمات‌دهنده به مردم از کشورهای بنگلادش و هندوستان بودند اما امروز در بسیاری از حوزه‌های پزشکی از جمله اورولوژی، جراحی قلب و جراحی روده دارای متخصصان و پزشکان توانمندی هستیم.

وی گفت: راه‌های استان قابل مقایسه با گذشته نیست و تحولی در این حوزه صورت گرفته است و مسافران و زوار در کم‌ترین زمان به مهران می رسند. حدود ۵ هزار میلیارد تومان ظرف این دو سال صرف تکمیل محورهای مواصلاتی استان شد.

وی خاطرنشان کرد: طی دو سال ۸۴۰ سرویس بهداشتی در مسیرهای تردد زوار ساخته شده است و خدمات زیادی در این راه‌ها انجام شده است.

وی در ادامه به ابر‌پروژه‌ی سامانه‌ی گرمسیری به عنوان یکی از پروژه‌های مهم استان اشاره کرد و گفت: در صورت افتتاح این پروژه، ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود که فاز نخست آن در آستانه‌ی افتتاح است و در‌ صورت بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه، ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود. از مجموع اعتبارات اختصاص یافته(حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان) برای سامانه‌ی گرمسیری، ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در این دولت هزینه شده است.

وی بیان داشت: برای این پروژه از نقطه‌ی صفر مرزی استان تا سد کنجان‌چم به طول ۸۵ کیلومتر دو لوله‌ی ۲ متر و۴۰‌ سانتی‌متری لوله‌گذاری شده و هم‌اکنون آب در لوله‌ها جریان دارد که ۱۷ کیلومتر نیز تونل ساخته شده است و چهار دره پر شده که آب به‌صورت ثقلی(بدون نیاز به پمپاژ) عبور کرده است.

وی اضافه کرد: برای این پروژه ۱۱۰ هزار تن میلگرد و ۷۰ هزار متر مکعب بتن به‌کار رفته است و ظرفیت ذخیره‌ی آب پشت سد کنجانچم ۸۵ میلیون متر مکعب است‌‌.

استاندار ایلام یادآور شد: یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان در کنار سامانه‌ی گرمسیری، تونل کبیرکوه به‌طول ۷ کیلومتر است که فقط در این دولت یک‌هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده و در آستانه‌ی بهره‌برداری است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار تونل ارغوان شهر ایلام، تونل دیگری با طول ۳.۲ کیلومتر با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است که تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان برتر آن هزینه شده است.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: پارک پلی‌پروپیلن به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم اقتصادی در منطقه‌ی آزاد مهران طی چند ماه اخیر جانمایی و در این پارک ۹۲ کارخانه راه‌اندازی و برای حداقل ۲هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود که طی هفته‌ی اخیر تفاهم‌نامه‌ی سه‌جانبه‌ی اجرای این پارک در منطقه‌ی آزاد مهران به امضا رسید‌.

نماینده‌ی عالی دولت در استان هم‌چنین با اشاره به انتقال پرونده‌ی مالیاتی نفت و گاز غرب کشور به استان ایلام نیز یادآور شد: در شش ماهه‌ی نخست سال جاری، نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان بابت ارزش افزوده از قِبَلِ انتقال پرونده‌ی مالیاتی به استان تزریق شده است و در شش ماهه‌ی دوم این مبلغ ارتقا خواهد یافت و در مجموع سالیانه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از این طریق وارد استان می‌شود.

وی به خلع‌ید مالک کشتارگاه دام ایلام نیز اشاره کرد و گفت: نگاه این دولت فساد‌ستیزی است. برخی‌ها سال ۹۶ بدون در نظر گرفتن مصالح نظام، کشتارگاهی را که آن زمان ارزش میلیاردی داشت با ۱۲ میلیارد تومان و اقساط سالیانه‌ی ۵۰۰ میلیون تومان به کسی واگذار کردند که اصلا اهلیت این کار را نداشته است و از شخصی که قرار بوده مابقی هزینه‌ی کشتارگاه را به صورت قسطی پرداخت کند از آن زمان تاکنون هیچ مبلغی وصول نشده بود.

استاندار ایلام ادامه داد: خوشبختانه در این دولت با نگرش فساد ستیزی و پیگیری‌های انجام شده تلاش شد تا کشتارگاه را از دست این شخص خارج و این مجموعه دوباره به دامن بیت‌المال بازگردد که این مهم محقق شد.
وی اظهار داشت: ایلام رتبه‌ی نخست کشور در جهاد آب‌رسانی به روستاهای محروم را کسب کرده است و اکنون پروژه‌ی آب‌رسانی به ۱۲۸ روستا با اعتبار ۵۰۷ میلیارد تومان، ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در ادامه افزود: پروژه‌ی آب‌رسانی به مناطق محروم با مشارکت سپاه از ۱۲۸ روستا به ۲۰۰ روستا و اعتبار آن از ۵۰۷ میلیارد به ۸۰۰ میلیارد تومان ارتقا یافت.

استاندار ایلام عنوان کرد: تصفیه‌خانه‌ی آب شهر ایوان که ۱۷۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است، شهر ایوان و بیش از ۱۷ روستا از آن بهره‌مند می‌شود در آستانه‌ی بهره‌برداری است.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام خاطرنشان کرد: سالن بین‌المللی فرودگاه ایلام نیز با ۲۹۲ میلیارد تومان نیز در آستانه‌ی افتتاح است‌.

دکتر بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: در این دولت سد میمه با ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار بیش از هزار میلیارد و سد سیکان با ۲۰ درصد و اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان در دست اجرا هستند.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان ۶۳ تخته‌ی شهرستان ملکشاهی با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه‌ی افتتاح و بیمارستان بدره با ۲۵ درصد پیشرفت در حال اجراست.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: پروژه‌ی ارغوان‌گستر و پالایشگاه گاز ایلام در آستانه‌ی بهره‌برداری هستند که ارغوان گستر در واقع تولید کننده‌ی خوراک پارک پلی‌پروپیلن است.

دکتر بهرام‌نیا با اشاره به رشد سرمایه‌گذاری خارجی در استان به ویژه در شهرستان ملکشاهی، گفت: ۵.۲ میلیون دلار برای تولید سلیکون منگنز آلامتو (ساخت قطعات ماشین آلات و هواپیما) توسط شرکت چینی در شهرستان ملکشاهی سرمایه‌گذاری شده است. همچنین پروژه‌ی تولید کاغذ سنگی تا الان ۳۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و در آستانه‌ی بهره‌برداری است.

وی اضافه کرد: نیروگاه صبا دهلران یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان در شهرستان دهلران است که با افتتاح آن ۱۰۰ مگاوات برق تولید می‌شود که ۵۰ مکاوات آن برای مصرف پتروشیمی و ۵۰ مگاوات به شبکه سراسری برق تزریق می‌شود.

دکتر بهرام‌نیا عنوان کرد؛ کارخانه‌ی غشاگستر دالاهو ایوان که تولید کننده‌ی قطعات فیلتر آب است در آستانه‌ی بهره‌برداری است. قبلاً این فیلترها از کشور آلمان وارد می‌‌شد که با بهره‌برداری از این پروژه دیگر نیازی به واردات این گونه فلیترها نداریم.

توسعه‌ی تنگ باباقیر و میدان بانکول و توسعه‌ی میدان آذر با ۱۹ حلقه چاه از دیگر مباحث مطرح شده توسط استاندار ایلام در این نشست بود.

برچسب ها :ناموجود