سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای ایلام گفت: ۸ مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی (TMC) با ظرفیت آموزش دو هزار نفر در قالب یک میلیون نفر ساعت آموزش سال جاری در استان ایجاد می شود.

حمیدرضا رئیسی با اعلام این خبر اظهار داشت: این مراکز در سپاه امیرالمومنین (ع)، ستاد انتظامی و دانشگاههای ایلام، آزاد، فرهنگیان،باختر، دانشکده فنی و پیام نور ایجاد می شود.

وی با اشاره به نیازسنجی بازار کار و لزوم تخصیص مهارت‌های متناسب با نیاز بازار کار و به روز افزود: مرکز مدیریت و مهارت آموزی و مشاوره شغلی (TMC) به منظور ارتقاء توانمندی های مهارتی دانشجویان و هدفمندسازی دوره های آموزشی شروع به کار خواهد کرد.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای ایلام گفت: در راستای برنامه های تحولی سازمان آموزش فنی و حرفه ای و در جهت ایجاد اشتغال پایدار و کارآفرینی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با هدف گذاری و برنامه ریزی برای توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان‌ دانشگاهی و سربازان وظیفه اقدام به ایجاد ۸ مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی(TMC) نموده است.

رئیسی ادامه داد: با توجه به اقدامات انجام شده، آینده شغلی جوانان جویای کار مهیا می شود.

وی بیان داشت: ایجاد مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه های استان گامی مثبت جهت توانمندسازی مهارتی دانشجویان و کمک به اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای ایلام عنوان کرد: دانشجویان می توانند در کنار تحصیلات دانشگاهی از مهارت های فنی و حرفه ای به طور همزمان بهره مند شوند.

رئیسی تاکید کرد: با آموزش های مهارتی می‌توان به راه‌اندازی کسب و کار و توسعه آن توسط فارغ التحصیلان دانشگاهی بیش از گذشته امیدوار بود.

برچسب ها :ناموجود