“حجت‌الاسلام شمس‌الله سراج” ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام با تبریک هفته دولت گفت: این هفته بهترین فرصت است تا دولتمردان اقدامات سالانه خود را برای مردم تشریح کنند.
سراج اظهار کرد: دولتمردان در دیدار با مقام معظم رهبری گزارشاتی ارائه داند و مقام معظم رهبری هم در چند سرفصل تذکرات و توصیه هایی داشتند که باید نصب العین آنان قرار گیرد.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب با تاکید مجدد بر موضوع اقتصاد مقاومتی از هیئت دولت خواست تا در این حوزه اقدام و عمل صورت گیرد و از حاشیه ها پرهیز شود.

خطیب موقت جمعه ایلام تاکید کرد: ائمه جمعه با یادآوری این روز در هر هفته این مهم را یادآوری می کنند و البته سپاه پاسداران و بسیج سازندگی با توانی مضاعف به ساخت و ساز مسکن محرومین و اقداماتی دیگر در عمل وارد این موضوع شده اند؛ اما باید دولت هم در عمل وارد این عرصه شود.
سراج تصریح کرد: فعالیت‌ هایی در این خصوص انجام شده اما بسیار جزئی بوده و جوابگوی نیازهای اصلی و اساسی نیست؛ البته بارهای متوالی از بنده درخواست شده که در حوزه اقتصاد مقاومتی سخنرانی کنم که به دلایلی این درخواست را قبول نکرده ام چرا که اقتصاد مقاومتی یک موضوع تخصصی بوده و بنده هم رشته اقتصاد نخوانده‌ام که بخواهم در این راستا صحبتی داشته باشم.
وی افزود: متاسفانه تا کنون این موضوع از سوی اساتید اقتصاد مطرح نشده و مغفول مانده که امیدواریم به این موضوع توجه جدی شود.
خطیب موقت جمعه ایلام با طرح سوالی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد کشوری در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار نظرهای مثبتی داشته‌ اند و سئوال این است، چه کسی و یا چه کسانی مانع تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور اند؟
سراج عنوان کرد: اگر در این راستا قانونی وجود ندارد، نمایندگان مجلس با طرح های چند فوریتی در این راستا اقدام عملیاتی داشته باشند و اگر در این راستا قانون وجود دارد اما مجریان توجه نمی‌ کنند باید مسئولان خاطی عزل شوند.
امام جمعه موقت ایلام اضافه کرد: با حرف زدن بدون انجام عمل، اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود؛ مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی را ارائه فرموده اند و مسئولان اجرایی باید در این راستا تلاش مضاعفی داشته باشند.
سراج اظهار کرد: از نکات دیگری که مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت مطرح کردند موضوع سیاست خارجی بود که معظم‌ له با صراحت فرمودند “در سیاست خارجی با بد کسی طرف هستیم، برخی در خصوص قضیه برجام اظهار نظر کرده و آن را فتح‌الفتوح دانسته و عده‌ای آن را مانند عهد نامه ترکمن‌ چای می‌خوانند”.
خطیب موقت جمعه ایلام گفت: دولت باید ثمرات برجام را برای همه تشریح کند تا مردم بدانند و برخی هم سیاه‌ نمایی نکنند اگر هم اقدامی صورت نگرفته که موضوع دیگری است چرا که در سیاست خارجی اعتماد به دشمن غلط است و هر دولتی که در راس کار قرار دارد باید مراقب باشد.
وی ادامه داد: در دوره‌‌ای رئیس مجلس به صراحت اعلام کرد که در قضیه مذاکره ما دُرّ غلطان ندادیم تا آبنبات بگیریم، یعنی پشت پرده‌هایی وجود دارد که باید رئیس مجلس این گونه سخن می‌گفت.
خطیب موقت جمعه ایلام اذعان کرد: پس از سخنان رئیس مجلس با خود عهد بستم نسبت به موضوعاتی که یک طرف آن را نمی‌دانم اظهارنظر نکنم، چرا که از پشت پرده مذاکرات خبر ندارم و تنها به عبارت مقام معظم رهبری توجه دارم که به صراحت اعلام کردند “باید مراقب دشمن باشیم”.
سراج خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب با اشاره به توانمندی های نظام در عرصه های مختلف، در باره فضای مجازی نیز توصیه‌هایی فرمودند، و از دولتمردان سوال کردند چرا مملکت در صنایع فضایی ماهواره پرتاب می‌کند و در حوزه موشک، موشک قاره‌ پیما می‌سازد و در حوزه صنایع دفاعی ترقی و پیشرفت داشته است، لکن چرا شبکه‌های اجتماعی بومی نداریم؟

برچسب ها :ناموجود