معروف بسطامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: قابلیت‌ها و ظرفیت‌های شهرستان ایوان فرصتی است که بستر مناسبی را برای توسعه همه جانبه در این شهرستان فراهم کرده است.

فرماندار ایوان گفت: شهرستان ایوان در شمالی‌ترین نقطه ایلام قرار دارد که طبیعت بکر تفرجگاه‌های زیبا و آثار باستانی جلوه‌ای خاص به این منطقه از استان ایلام بخشیده است.

وی ادامه داد: وجود ظرفیت‌ها و بستر مناسب زمینه را برای رشد اقتصادی پویا مهیا کرده است، در هفته دولت و در بخش صنعت شهرستان ایوان ۲۵۰ نفر اشتغالزایی به صورت مستقیم فراهم شده و در سال ۹۴ فاز اول سولفات پتاسیم افتتاح و در هفته دولت فاز دوم سولفات پتاسیم شهرستان ایوان افتتاح می‌شود.

این مسؤول اضافه کرد: همچنین با راه‌‌اندازی کارخانه آرد با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد، فاز دوم کارخانه فولاد زاگرس تولید شمش فولادی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد تحولی در حوزه صنعت شهرستان پدید خواهد آمد.

بسطامی تصریح کرد: کشاورزی و باغداری یکی دیگر از توانمندی‌های شهرستان ایوان است، طرح آبیاری تحت فشار حوزه سد کنگیر به مساحت یک هزار و ۸۵۰ هکتار با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن کامل سایت باغبانی بانبکر با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات انجام شده در شهرستان ایوان است.

فرماندار ایوان گفت: در هفته دولت ۳۰ طرح با اعتبار بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال برای اشتغالزایی ۴۰۰ نفر افتتاح و راه اندازی می‌شود، مهم‌ترین این طرح‌ها در حوزه آب، تصفیه خانه آب شرب با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان و برای تزریق ۲۳۰ لیتر در ثانیه آب شرب و همچنین کلنگ زنی ایستگاه‌های پمپاژ سد کنگیر به دشت زرنه با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: در حوزه صنعت نیز مهم‌ترین طرح‌های افتتاحی شامل کارخانه اسیدسولفوریک با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان و اشتغالزایی بیش از ۴۰ نفر است.

انتهای پیام/۲۲۴۶/ق۳۰

برچسب ها :ناموجود