اما در فرهنگ اصیل کرد حتی در جشن عروسی که اکثر میهمانان خانواده و وابستگان هستند غیرت اجازه نمی دهد که زن مرد به صورت مختلط و با پوشش های نامناسب با هم برقصند.

زمان این بظاهر جشن ها در ایام ماه رمضان ماهی که در دین اسلام برای انجام مناسک عبادتی و روزه گزاری قرار گرفته است و شآن نزول قرآن در این ماه است. همزمانی رمضان و اجرای این برنامه های بدون سابقه ی اجرا نشان از برنامه ریزی برای نشانه گیری سرمایه های معنوی جامعه است و جامعه ای که به دین بی تفاوت شود مسلما به خیلی چیزهای دیگر نیز بی تفاوت خواهد شد‌.

و دستاورد این مراسمات بدون مجوز قانونی، شادی کاذب با ضمیمه انحراف و سستی، القای حس آزادی در پوشش و ارتباط و در آینده نزدیک نوجوانان و جوانانی که با شعار غیرت که سرمایه اصلی در جوانمردانه زیستن است تضاد خواهند داشت و دستخوش بازی های سیاسی و تفرقه انگیز خواهند شد.

همچنین در آینده نه چندان دور شاهد عدم رعایت قانون و تضادهایی خواهیم بود که بی شک جامعه را با شکست هایی مواجه خواهد کرد.

پیشنهاد می گردد که مطابق با برنامه نوروزگاه هایی که توسط اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری و اخذ مجوز از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری که شأن و کرامت انسان و دین در آن رعایت می گردد و با اخذ مجوز از مبادی ذی ربط اجرا گردد که هویت اصیل کردی را به رخ بکشاند.
✍️مجتبی تابش

برچسب ها :ناموجود