بگذاریم در مجلس عزای امام حسین(ع) به بچه ها خوش بگذرد، به آنها مسئولیت دهیم، مانع بازی آنها نشویم/ در این شرایط خاص فرهنگی و فضای مجازی، فضای حقیقی مجلس عزای سیدالشهدا یک عرصه مهم تربیتی است که باید از آن استفاده کرد.

این روزها و شبها که معطر به نام مبارک سیدالشهدا علیه السلام است و ما در مراسمات مختلف عزاداری و روضه خوانی شرکت می کنیم لازم است به نکته ای مهم نیز اشاره کنیم.

در این مراسمات همه ما شاهد حضور گرم بچه ها و خردسالان هستیم که با ذوق و شوق در این مجالس حضور دارند و حتی از بودن در آنجا شاد هستند، این حضور یک نعمت بزرگ برای نسل آینده و کشور ما هست اما ما هم باید به وظیفه خود در قبال این فرزندان عزیزمان عمل کنیم.

باید در این مراسمات کارهای سبک و در توان بچه ها را به آنها واگذار کنیم، به آنها مسئولیت دهیم، آنها را در کارهای هیئت شریک کنیم، حتی اگر بچه ها بازی و سرو صدا هم می کنند آنها را راحت بگذاریم و مانع آنها نشویم، بگذاریم در مجلس امام حسین(ع) به آنها خوش بگذرد و خاطرات زیبایی برای آنها رقم بخورد.

حضور این بچه ها در این مجالس بدون شک باعث نورانیت بیشتر این مجالس و برکت آنها میشود، چرا که بچه ها دلهایشان پاک و معصوم هستند و خداوند به خاطر دلهای پاک و نورانی آنها به همه افراد در آن مجلس نظر خواهد کرد.

بچه ها را در این مجالس بیشتر ببینیم، همه ما نسل به نسل در این مجالس قد کشیدیم، باید امروز همان راه را با قدرت پیش برویم و با توجه به شرایط خاصی که امروز از نظر فرهنگی و فضای مجازی در آن قرار داریم بهترین فضای حقیقی برای حفظ بچه ها همین مجالس نورانی امام حسین(ع) هست که باید نهایت استفاده را از آن ببریم و بچه ها را پای منبر و روضه و چایی نذری بنشانیم و طوری با آنها در این مجالس رفتار کنیم که آنجا را خانه خود بدانند، آنجا را پناه امن خود بدانند و در یک کلام امام حسین (ع) را رفیق همیشگی خود بدانند.

به امید اینکه بچه های همه ما در زیر بیرق نجات بخش سید الشهدا علیه السلام حسینی بار بیایند و حسینی زندگی کنند.

✍️فرشته سنجیده

برچسب ها :ناموجود